HTML

Levegőtisztaság

Friss topikok

2015 legvagányabb elektromos autói

2015.01.26. 07:50 :: Fodor Tomi

A környezetvédelmi államtitkárság egyik szolgálati autója egy elektromos hajtású Opel Ampera, amely nagyon dicséretes, de a modellből Magyarországon eddig minimális darabszámban értékesítettek.

Köszönhetően annak is, hogy az állam még mindig nem támogatja az elektromos és hibrid autók vásárlóit. Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter ugyan tavaly bejelentette, hogy intézkedéscsomag készül az elektromos autók elterjedésének támogatására, amelynek keretében adókedvezményekkel, támogatásokkal, parkolási és közlekedési könnyítésekkel ösztönöznék a környezetbarát modellek használatát, de valószínűleg a teljes csomag sem lesz köszönő viszonyban a tengerentúli támogatás mértékével. Az összehasonlítás végett (és persze a döntéshozók ösztönzésére) az alábbi autók árát amerikai dollárban tűntetem fel, megjelölve, hogy az USA mennyi állami hitelkedvezménnyel támogatják a vásárlóikat.

BMW i8
Ár: $136,625
Amerikában ennyivel támogatja az állam: $7,500

1979 után újra föltámad a 8-as BMW széria, és végleg eldönti a kérdést, menő-e elektromos autót vezetni. A szénszálas, alumínium váz egy nagyon takarékos, 1,5 literes, háromhengeres motort rejt, amit a MINI-től kapott. Köszönhetően azonban a turbó feltöltésnek ez a kis erőforrás 235 LE-s teljesítményre képes. Azt hiszem, egy olyan hibriddel, amely 4,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre, mindenki büszkén áll majd meg a konnektornál.

levego31.jpg
Porsche Panamera S E-Hybrid
Ár: $99,995
Amerikában ennyivel támogatja az állam: $4,751.80
Ez a 11. Panamera modell a kínálatban, és az első, amelynél az egyik tanksapka alatt egy elektromos csatlakozót találunk. A 416 lóerő méltó a márka hagyományaihoz, a rikító sárga fékek pedig azt jelzik, hogy itt valami teljesen egyediről van szó: ellentétben a többi elektromos autóval, ennek a váltója nem egy, hanem 8 sebességes! És a hab a tortán, hogy egy Porsche Design mobil töltőállomás is jár hozzá.

levego32.jpg
FIAT 500e
Ár: $32,600
Amerikában ennyivel támogatja az állam: $7,500
A 2013 óta gyártott típusba egy 24 kWh-s Li-ion akkumulátorcsomagot építenek, ez táplálja a 111 lóerős villanymotort, amely 140 km-es hatótávolságot és 137 km/h-s végsebességet biztosít az elektromos 500-as számára. A FIAT ragaszkodik a főleg tengerentúlra fejlesztett modellel, amelyet annyira veszteséges előállítani, hogy minden egyes darabon kb. 3 milliót bukik az autógyár.

levego33.jpg

Tesla Model S
Ár: $71,250
Amerikában ennyivel támogatja az állam: $7,500
Mára bebizonyosodott, hogy a Tesla-láz nem csak múló szeszély. A legtöbb Tesla százezer dollárba kerül, amikor legördül a gyártó sorról, ami azt jelzi, hogy a tulajdonosok nem sajnálják az extrákra, például a külön autó árába kerülő nagyobb akkumulátorra sem a pénzt.

levego34.jpg
Toyota RAV4 EV
Ár: $50,660
Amerikában ennyivel támogatja az állam: $7,500

A Tesla által tervezett akkumulátorral és 154 lóerős (115kW) elektromos hajtóművel felszerelt RAV4 EV kb. 150 km-t képes megtenni újratöltés nélkül. Főleg annak a pár száz kaliforniai fanatikusnak fejlesztették ki, akik a 2013-ig gyártott, szintén borsos áru elektromos RAV4-et megvették.

 levego35.jpg

 

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://levegotisztasag.blog.hu/api/trackback/id/tr877094113

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Luighi 2015.01.27. 09:43:30

Sokaknak az is elég lenne (külön támogatás helyett) ha az ÁFA USA szintre kerülne. Vagy legalább az EU átlagra.
Ám a másik oldalon felmerül az üzemanyagban lévő plusz adók mértéke, ami a villany árában viszont nincsen benne.

nyelv-ész 2015.01.27. 10:49:29

A hibrideket miért kevered ide az elektromos autókhoz? Sem a BMW, sem a Porsche nem az.

Sumaragu Waldemar 2015.01.27. 13:28:13

Kár, hogy a Fisker Karma kimaradt, mert szerintem itten az összeset veri... (na talán a Tesla bírná az összehasonlítást)

zetor2000 2015.01.27. 21:03:03

Hja, csak a Fisker becsődölt...

Amúgy tényleh nem kéne idevenni a hibrideket, vagy ha témyleg eide vesszük, akkor meg van pár sokkal jobb, mint ezek. Pl. a Porsche 918 spyder, mint hibrid, veri mindet, mert már elkelt mind a 918 db. Vagy a Nissan Leaf, mert abból meg jósokat eladtak, vagy a Chevy új üdvöskéje, ami a Volt lesz megint, vagy a Volkswagen Golf E-Trom. Meg az Audi E7... sokmindent kellene mérlegelni, mielőtt ilyen cikkeket írunk...

Conan The Librarian 2015.01.27. 21:18:51

Tényleg külön kéne venni őket. Meg mi a szempont? Egy mindennapi életünkhöz használható, praktikus, fasza kis elektromos járgány, vagy sportkocsi, vagy mi?

Hibridben a csúcsgépek jelenleg a Porsche-Ferrari-McLaren csúcsmodelljei, Tisztán elektromosban meg a TeslaS szerintem. A Fiskert tisztán sportautózásban a listáról veri a Panamera meg a Tesla is. És nem csak a sebesség terén.

autosvilag.com 2015.01.27. 23:11:42

@Mamagaio: A kedvezmények nem közpénzből mennek (áttételesen mégis) ugyanis az államokban az adott támogatás gyakorlatilag adókedvezmény, amellyel az adódat csökkentheted. Vagyis, ha van bejelentett munkád és fizetsz megfelelő mennyiségű adót, akkor kapsz kedvezményt egy ilyen autóra.

¿Qué tapas hay? 2015.02.01. 20:40:30

Jó hogy szóba került a Villanygolf. Ezen az egy autón egyszerűen bemutatható a villanyautók életképtelensége a mai feltételek mellett. A 11 MFt árú autó elméleti legnagyobb éves futásteljesítménye 36000 km. Viszont duplájába kerül mint egy belsőégésű motorral szerelt Golf. No ez az a különbség, amit semmilyen támogatással nem lehet kompenzálni. Ez az árkülönbség akkor sem térül meg, ha a villanyért egy fillért nem fizet ki a jármű teljes élettartamán. Még akkor sem, ha a 7500 $-os támogatás 2 MFt-ját figyelembe vennénk.

mt-03 2015.02.01. 22:02:51

az i8 meg csak inkabb kamu elektromos hibrid, hisz akkurol papiron 30km-et tud menni (de valosagban inkabb 15-ot...)

zobod 2015.02.01. 22:25:29

Ezek az autók inkább csak azért léteznek, hogy a gyártók átlag emissziós kibocsátását papíron le lehessen szorítani, a határértéken belül maradjon. Egy villany panameranak köszönhetően eladhatnak tucatnyi ötliteres v8 turbo s-t. A tisztán elektromos hajtású Teslat még a kaliforniai nagyvárosokban is megnézik, fehér holló kategória, akkora feltűnést kelt mint egy ritka sportkocsi. A hibridekből több van, de hogy elterjedtek lennének, az túlzás. Pedig inkább ez lenne a megoldás, a városi araszolásra, és lakó/pihenő övezetekben villanymotor, egyébként meg mehet a belsőégésű.

Bambulka 2015.02.02. 13:18:10

Tisztán elektromos üzemü gépjármüvekre nem kell regisztrációs adót fizetni.