Levegőtisztaság - Utolsó kommentek
blfr8@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://levegotisztasag.blog.hu/2015/04/27/levegotisztitas_magyar_modra/full_commentlist/1#c27522066
Válasz erre: Levegőtisztítás magyar módra
2015-07-10T08:24:56+02:00
2015-07-10T08:24:56+02:00
nikmarcell
http://blog.hu/user/29625
Ez baromsag. Megint egy dizajner, akinek lovese sincs a biologiahoz. Ez kb. olyan, mintha a tavakba probalnek vizalatti fakat ultetni legburokban.
https://levegotisztasag.blog.hu/2015/05/27/mar_a_csatornakban_is_lehet_aramot_termelni/full_commentlist/1#c27159514
Válasz erre: Már a csatornákban is lehet áramot termelni!
2015-05-27T16:49:10+02:00
2015-05-27T16:49:10+02:00
pythonozok
http://blog.hu/user/944821
Azért nekem vannak kétségeim:<br />
1. Ivóvizes vezetékben működik? Vajon mennyivel csökken a víznyomás, különösen magasabb épületek felső szintjein?<br />
2. Szennyvízcsatornában? Abban azért van némi szilárd anyag is. Nem okoz gondot a lapátok működésében? :)
https://levegotisztasag.blog.hu/2015/04/27/levegotisztitas_magyar_modra/full_commentlist/1#c26975394
Válasz erre: Levegőtisztítás magyar módra
2015-05-07T11:22:14+02:00
2015-05-07T11:22:14+02:00
Wabbit
http://blog.hu/user/8432
<a href="http://levegotisztasag.blog.hu/2015/04/27/levegotisztitas_magyar_modra?full_commentlist=1#c26935268" class="reply_nick_776770" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 26935268 );">@Károly Szász</a>: Minek-kinek szorítasz? Ez egy fantázia-dizájn, fetételezem, hogy valami alap vizsgafeladat lehetett a moholy-nagy művészeti egyetemen. A funkciójának semmi értelme, semmi realitása nincs. Ahogy fentebb írták, a CO2 nem szennyezőanyag. Bioüzemanyagot pedig nincs értelme helyileg termelni, elhanyagolható mennyiségben ráadásul.<br />
Aki ezt tervezte művészeti iskolába járt. Egy értelmes embernek kellene, hogy annyi esze legyen, hogy ne a reális funkcionalitást kérje tőle számon, ne azt nézze a műveiben. Ez itt szép (vagy nem szép), ennyi. Az én véleményem az, hogy önmagában szép lenne, de még ezen a fotón sem illik bele a városképbe. De ez szubjektív.<br />
A környezetvédelem problémáinak megoldásai komplex mérnöki és tudományos feladatok, feltételezem, hogy Horváth Péter sem gondolta komolyan, hogy ő ezt most egy csapásra megoldja. (Ha mégis, akkor ott valami baj van.)<br />
Valaki ebből csinált egy kattintásvadász cikket, a naív laikusok pedig osztják fészbukon ezerrel, mint Egely György hidegfúzióját.
https://levegotisztasag.blog.hu/2015/04/27/levegotisztitas_magyar_modra/full_commentlist/1#c26956204
Válasz erre: Levegőtisztítás magyar módra
2015-05-06T23:04:00+02:00
2015-05-06T23:04:00+02:00
Katalin Anda
http://blog.hu/user/807805
De lehetne agyalni rajta legalább, hogy valóban ne csak oxigént állítson elő, hanem a káros anyagokat is szűrje ki a levegőből... persze e mellett ne károsítsa senni extrával a természetet...
https://levegotisztasag.blog.hu/2015/04/27/levegotisztitas_magyar_modra/full_commentlist/1#c26956168
Válasz erre: Levegőtisztítás magyar módra
2015-05-06T22:59:34+02:00
2015-05-06T22:59:34+02:00
Katalin Anda
http://blog.hu/user/807805
<a href="http://levegotisztasag.blog.hu/2015/04/27/levegotisztitas_magyar_modra?full_commentlist=1#c26935036" class="reply_nick_8432" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 26935036 );">@Wabbit</a>: Naneee :( pfff szomorú
https://levegotisztasag.blog.hu/2015/04/27/levegotisztitas_magyar_modra/full_commentlist/1#c26938528
Válasz erre: Levegőtisztítás magyar módra
2015-05-05T02:33:43+02:00
2015-05-05T02:33:43+02:00
kék madár
http://blog.hu/user/159945
nekem tetszik de a tervezo is biztos lakotelepen nott fel mint en. Fát latott mar? :)
https://levegotisztasag.blog.hu/2015/04/27/levegotisztitas_magyar_modra/full_commentlist/1#c26935268
Válasz erre: Levegőtisztítás magyar módra
2015-05-04T18:03:08+02:00
2015-05-04T18:03:08+02:00
Károly Szász
http://blog.hu/user/776770
Szerintem először meg kellene várni, hogy megvalósuljon, aztán tenni a megjegyzéseket. Ha a városban ezzel is tisztul a levegő, már nyertünk valamit. én szorítok nekik, hogy sikerüljön. A formája pedig igazán elegáns.
https://levegotisztasag.blog.hu/2015/04/27/levegotisztitas_magyar_modra/full_commentlist/1#c26935036
Válasz erre: Levegőtisztítás magyar módra
2015-05-04T17:31:26+02:00
2015-05-04T17:31:26+02:00
Wabbit
http://blog.hu/user/8432
L'art pour l'art, értelmetlen parasztvakítás.<br />
In the meantime, in 2011, in The Soviet Russa:<br />
<a rel="nofollow" href="http://egzt.ru/energetics/energetics_120.html">egzt.ru/energetics/energetics_120.html</a>
https://levegotisztasag.blog.hu/2015/04/27/levegotisztitas_magyar_modra/full_commentlist/1#c26924444
Válasz erre: Levegőtisztítás magyar módra
2015-05-03T11:05:24+02:00
2015-05-03T11:05:24+02:00
Frigyes Zsolt Hips
http://blog.hu/user/972197
A széndioxid nehezebb a levegőnél... ezért inkább alulra kellene tenni a beszívó nyílást, hogy a talajhoz közeli helyekről nyerjen levegőt. A Kála virágzat szép, mégis a szár alsó 30 cm-es részét kellene átalakítani a levegő beszippantásához.
https://levegotisztasag.blog.hu/2015/04/27/levegotisztitas_magyar_modra/full_commentlist/1#c26923558
Válasz erre: Levegőtisztítás magyar módra
2015-05-03T08:00:20+02:00
2015-05-03T08:00:20+02:00
Knifemaster
http://blog.hu/user/777425
A lámpa esztétikus,remélem tovább jut a tervezőasztalnál.<br />
Az üvegházhatás meg a sokadik átverés amit szintén sokan elhittek.
https://levegotisztasag.blog.hu/2015/04/18/magyar_elektromos_buszok_lephetik_el_europat/full_commentlist/1#c26923504
Válasz erre: Magyar elektromos buszok lephetik el Európát
2015-05-03T07:34:49+02:00
2015-05-03T07:34:49+02:00
kisminden
http://blog.hu/user/732614
Felejtsük már el végre az atomenergiá!
https://levegotisztasag.blog.hu/2015/04/27/levegotisztitas_magyar_modra/full_commentlist/1#c26921664
Válasz erre: Levegőtisztítás magyar módra
2015-05-02T21:24:38+02:00
2015-05-02T21:24:38+02:00
AdmiralKex
http://blog.hu/user/194072
Milyen lenne a hatásfoka? A pumpát is a saját üzemanyagával működtetnék? A bioüzemanyag is termel széndioxidot?
https://levegotisztasag.blog.hu/2015/04/27/levegotisztitas_magyar_modra/full_commentlist/1#c26911646
Válasz erre: Levegőtisztítás magyar módra
2015-05-01T17:47:08+02:00
2015-05-01T17:47:08+02:00
dubitus
http://blog.hu/user/778395
Modern és ráadásul szép is.<br />
Sajnos, a szén-dioxid ellen felesleges.<br />
A szén-dioxid nem mérgező, viszont a globális felmelegedés egyik okozója. Ez ellen pedig nem jópofa lámpával lehet kűzdeni, hiszen a fel nem használt kvótánkat eladják, hogy mások hogy bocsáthassák ki helyettünk.<br />
Nem csak a simogatást érzi az, amit/akit a másik kezünkkel ugyanakkor ütünk!
https://levegotisztasag.blog.hu/2015/04/27/levegotisztitas_magyar_modra/full_commentlist/1#c26892956
Válasz erre: Levegőtisztítás magyar módra
2015-04-29T17:35:52+02:00
2015-04-29T17:35:52+02:00
Steerio
http://blog.hu/user/167710
A szmogért, légszennyezésért, egészségkárosító hatásokért pont nem a széndioxid a felelős, nanem a minden más, nitrogénoxidok, szénmonoxid, korom, PM10, ózon, ilyesmi.<br />
<br />
A széndioxid nem ránk veszélyes (mi is azt lélegezzük ki), a gond az vele, hogy üvegházgáz. A lámpa jól néz ki, de a szennyezett levegő ellen nem tesz semmit.
https://levegotisztasag.blog.hu/2015/01/26/2015_legvaganyabb_elektromos_autoi/full_commentlist/1#c25978593
Válasz erre: 2015 legvagányabb elektromos autói
2015-02-02T13:18:10+01:00
2015-02-02T13:18:10+01:00
Bambulka
http://blog.hu/user/237059
Tisztán elektromos üzemü gépjármüvekre nem kell regisztrációs adót fizetni.
https://levegotisztasag.blog.hu/2015/01/26/2015_legvaganyabb_elektromos_autoi/full_commentlist/1#c25973157
Válasz erre: 2015 legvagányabb elektromos autói
2015-02-01T22:25:29+01:00
2015-02-01T22:25:29+01:00
zobod
http://blog.hu/user/778275
Ezek az autók inkább csak azért léteznek, hogy a gyártók átlag emissziós kibocsátását papíron le lehessen szorítani, a határértéken belül maradjon. Egy villany panameranak köszönhetően eladhatnak tucatnyi ötliteres v8 turbo s-t. A tisztán elektromos hajtású Teslat még a kaliforniai nagyvárosokban is megnézik, fehér holló kategória, akkora feltűnést kelt mint egy ritka sportkocsi. A hibridekből több van, de hogy elterjedtek lennének, az túlzás. Pedig inkább ez lenne a megoldás, a városi araszolásra, és lakó/pihenő övezetekben villanymotor, egyébként meg mehet a belsőégésű.
https://levegotisztasag.blog.hu/2015/01/26/2015_legvaganyabb_elektromos_autoi/full_commentlist/1#c25972733
Válasz erre: 2015 legvagányabb elektromos autói
2015-02-01T22:02:51+01:00
2015-02-01T22:02:51+01:00
mt-03
http://blog.hu/user/492389
az i8 meg csak inkabb kamu elektromos hibrid, hisz akkurol papiron 30km-et tud menni (de valosagban inkabb 15-ot...)
https://levegotisztasag.blog.hu/2015/01/26/2015_legvaganyabb_elektromos_autoi/full_commentlist/1#c25970893
Válasz erre: 2015 legvagányabb elektromos autói
2015-02-01T20:40:30+01:00
2015-02-01T20:40:30+01:00
¿Qué tapas hay?
http://blog.hu/user/206379
Jó hogy szóba került a Villanygolf. Ezen az egy autón egyszerűen bemutatható a villanyautók életképtelensége a mai feltételek mellett. A 11 MFt árú autó elméleti legnagyobb éves futásteljesítménye 36000 km. Viszont duplájába kerül mint egy belsőégésű motorral szerelt Golf. No ez az a különbség, amit semmilyen támogatással nem lehet kompenzálni. Ez az árkülönbség akkor sem térül meg, ha a villanyért egy fillért nem fizet ki a jármű teljes élettartamán. Még akkor sem, ha a 7500 $-os támogatás 2 MFt-ját figyelembe vennénk.
https://levegotisztasag.blog.hu/2015/01/26/2015_legvaganyabb_elektromos_autoi/full_commentlist/1#c25911711
Válasz erre: 2015 legvagányabb elektromos autói
2015-01-27T23:11:42+01:00
2015-01-27T23:11:42+01:00
autosvilag.com
http://blog.hu/user/884045
<a href="http://levegotisztasag.blog.hu/2015/01/26/2015_legvaganyabb_elektromos_autoi?full_commentlist=1#c25902551" class="reply_nick_816860" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 25902551 );">@Mamagaio</a>: A kedvezmények nem közpénzből mennek (áttételesen mégis) ugyanis az államokban az adott támogatás gyakorlatilag adókedvezmény, amellyel az adódat csökkentheted. Vagyis, ha van bejelentett munkád és fizetsz megfelelő mennyiségű adót, akkor kapsz kedvezményt egy ilyen autóra.
https://levegotisztasag.blog.hu/2015/01/26/2015_legvaganyabb_elektromos_autoi/full_commentlist/1#c25910009
Válasz erre: 2015 legvagányabb elektromos autói
2015-01-27T21:18:51+01:00
2015-01-27T21:18:51+01:00
Conan The Librarian
http://blog.hu/user/756794
Tényleg külön kéne venni őket. Meg mi a szempont? Egy mindennapi életünkhöz használható, praktikus, fasza kis elektromos járgány, vagy sportkocsi, vagy mi?<br />
<br />
Hibridben a csúcsgépek jelenleg a Porsche-Ferrari-McLaren csúcsmodelljei, Tisztán elektromosban meg a TeslaS szerintem. A Fiskert tisztán sportautózásban a listáról veri a Panamera meg a Tesla is. És nem csak a sebesség terén.
https://levegotisztasag.blog.hu/2015/01/26/2015_legvaganyabb_elektromos_autoi/full_commentlist/1#c25909805
Válasz erre: 2015 legvagányabb elektromos autói
2015-01-27T21:03:03+01:00
2015-01-27T21:03:03+01:00
zetor2000
http://blog.hu/user/937209
Hja, csak a Fisker becsődölt...<br />
<br />
Amúgy tényleh nem kéne idevenni a hibrideket, vagy ha témyleg eide vesszük, akkor meg van pár sokkal jobb, mint ezek. Pl. a Porsche 918 spyder, mint hibrid, veri mindet, mert már elkelt mind a 918 db. Vagy a Nissan Leaf, mert abból meg jósokat eladtak, vagy a Chevy új üdvöskéje, ami a Volt lesz megint, vagy a Volkswagen Golf E-Trom. Meg az Audi E7... sokmindent kellene mérlegelni, mielőtt ilyen cikkeket írunk...
https://levegotisztasag.blog.hu/2015/01/26/2015_legvaganyabb_elektromos_autoi/full_commentlist/1#c25903949
Válasz erre: 2015 legvagányabb elektromos autói
2015-01-27T13:28:13+01:00
2015-01-27T13:28:13+01:00
Sumaragu Waldemar
http://blog.hu/user/886243
Kár, hogy a Fisker Karma kimaradt, mert szerintem itten az összeset veri... (na talán a Tesla bírná az összehasonlítást)
https://levegotisztasag.blog.hu/2015/01/26/2015_legvaganyabb_elektromos_autoi/full_commentlist/1#c25902051
Válasz erre: 2015 legvagányabb elektromos autói
2015-01-27T10:49:29+01:00
2015-01-27T10:49:29+01:00
nyelv-ész
http://blog.hu/user/41606
A hibrideket miért kevered ide az elektromos autókhoz? Sem a BMW, sem a Porsche nem az.
https://levegotisztasag.blog.hu/2015/01/26/2015_legvaganyabb_elektromos_autoi/full_commentlist/1#c25901115
Válasz erre: 2015 legvagányabb elektromos autói
2015-01-27T09:43:30+01:00
2015-01-27T09:43:30+01:00
Luighi
http://blog.hu/user/245841
Sokaknak az is elég lenne (külön támogatás helyett) ha az ÁFA USA szintre kerülne. Vagy legalább az EU átlagra.<br />
Ám a másik oldalon felmerül az üzemanyagban lévő plusz adók mértéke, ami a villany árában viszont nincsen benne.
https://levegotisztasag.blog.hu/2015/01/23/uj_bolygot_nepesitunk_be_vagy_a_mienket_mentjuk_meg_a_mesterseges_levellel/full_commentlist/1#c25887913
Válasz erre: Új bolygót népesítünk be, vagy a miénket mentjük meg a mesterséges levéllel?
2015-01-26T11:32:15+01:00
2015-01-26T11:32:15+01:00
Kovacs Nocraft Jozsefne
http://blog.hu/user/817607
<a href="http://levegotisztasag.blog.hu/2015/01/23/uj_bolygot_nepesitunk_be_vagy_a_mienket_mentjuk_meg_a_mesterseges_levellel?full_commentlist=1#c25886691" class="reply_nick_150885" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 25886691 );">@Gazz</a>: <br />
<br />
Meglehetősen. Az Apollo 1 kabinjában normál légköri nyomáson lélegeztek be tiszta oxigént - hogy miért ekkora nyomáson, azt nem tudom. Ha ez nem volt gond, akkor az oxigén normál légkörben mért parciális nyomásán, vagyis kb. 0.20 atmoszférán még annyira sem lehet gond. <br />
<br />
"a nitrogén a mezőgazdasághoz mindenképpen szükséges"<br />
<br />
Ez már más kérdés, én csak az emberre gyakorolt állítólagos halálos hatást próbáltam cáfolni.
https://levegotisztasag.blog.hu/2015/01/23/uj_bolygot_nepesitunk_be_vagy_a_mienket_mentjuk_meg_a_mesterseges_levellel/full_commentlist/1#c25886691
Válasz erre: Új bolygót népesítünk be, vagy a miénket mentjük meg a mesterséges levéllel?
2015-01-26T09:45:07+01:00
2015-01-26T09:45:07+01:00
Gazz
http://blog.hu/user/150885
<a href="http://levegotisztasag.blog.hu/2015/01/23/uj_bolygot_nepesitunk_be_vagy_a_mienket_mentjuk_meg_a_mesterseges_levellel?full_commentlist=1#c25862159" class="reply_nick_817607" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 25862159 );">@Kovacs Nocraft Jozsefne</a>: Ebben teljesen biztos vagy? Bennem is felmerült, de én rákérdeztem egy orvosnál, és ő azt mondta, hogy a csökkentett nyomású tiszta oxigén ugyanúgy probléma.<br />
Másrészt a nitrogén a mezőgazdasághoz mindenképpen szükséges.
https://levegotisztasag.blog.hu/2015/01/23/uj_bolygot_nepesitunk_be_vagy_a_mienket_mentjuk_meg_a_mesterseges_levellel/full_commentlist/1#c25865781
Válasz erre: Új bolygót népesítünk be, vagy a miénket mentjük meg a mesterséges levéllel?
2015-01-24T14:56:16+01:00
2015-01-24T14:56:16+01:00
Ladislav
http://blog.hu/user/189634
<a href="http://levegotisztasag.blog.hu/2015/01/23/uj_bolygot_nepesitunk_be_vagy_a_mienket_mentjuk_meg_a_mesterseges_levellel?full_commentlist=1#c25865381" class="reply_nick_817607" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 25865381 );">@Kovacs Nocraft Jozsefne</a>: <br />
"A fűtéskorszerűsítésből és szigetelésből még nem lesz villamos áram" <br />
Természetesen nem, de egy hatékony, átfogó energiatakarékossági programmal,(fűtéskorszerűsítés, stb.), a lakossági és ipari fogyasztás jelentősen(?) visszaesne, és a megújuló erőforrások (új technológiák, napelemek, stb.) használata szintén csökkentené az energiafüggőségünket. <br />
<br />
Nem nagyon foglalkoztam az eredeti szakmámmal, de elvileg azt tanultam, hogy az itthon termelt energia felét a paksi atomerőmű termeli, a felhasznált energia kb.15%-át adja. Egy a meglévő reaktorokat érintő korszerűsítés elvileg hatékonyabbá tenné őket. E módon,elvileg az atomenergia részesedése így is nőhetne. Nem számoltam, nem is tudnék érdemben utánaszámolni, csak feltételezem. Paksnál egy kicsit zavar, hogy hitelből, nem is kevésből, építkezzünk.<br />
Egy volt paksi főmérnök cikkét olvastam, és az ő elmondása szerint, amilyen technológiával építkeznénk a jövőben, már most elavult, és a jelenlegi paksi, magyar mérnökök által egyedi módon "feljavított" technika is modernebb. Nem látok bele, nem vagyok szakember, csak laikusként ez nem hangzik túl jól, ha ez igaz. Egy biztos, egy korszerű, saját pénzből épített atomerőművet támogatok, mert jobbnak tartom a többi fosszilis energiatermelési módszerektől.<br />
<br />
"olcsón előállítható kén-hexafluoridot, amely kiváló gáztöltés lenne hőszigetelő ablakokba" Ezt nem tudtam.<br />
Hasonló lehet, kis túlzással, mint a DDT. Egy időben a hektáronkénti megfelelő szintű mennyiség többszörösét is felhasználták. Majd utána csodálkoztak, megelőző vizsgálatok hiányában(?), hogy akkumulálódik a szervezetben és elváltozásokat okoz. Manapság, főleg Afrikában és délkelet-Ázsiában hatékonysága miatt újra használják, és ami a lényeg, csak mértékkel, mert a DDT-egyenlege elvileg egyértelműen pozitív. <br />
<br />
"törvényben írnák elő az ilyen töltésű ablakok visszavételét" <br />
Főleg, ha valamilyen kormányközeli ember nyerné az újrahasznosítási pályázatokat.
https://levegotisztasag.blog.hu/2015/01/23/uj_bolygot_nepesitunk_be_vagy_a_mienket_mentjuk_meg_a_mesterseges_levellel/full_commentlist/1#c25865381
Válasz erre: Új bolygót népesítünk be, vagy a miénket mentjük meg a mesterséges levéllel?
2015-01-24T14:15:51+01:00
2015-01-24T14:15:51+01:00
Kovacs Nocraft Jozsefne
http://blog.hu/user/817607
<a href="http://levegotisztasag.blog.hu/2015/01/23/uj_bolygot_nepesitunk_be_vagy_a_mienket_mentjuk_meg_a_mesterseges_levellel?full_commentlist=1#c25864847" class="reply_nick_189634" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 25864847 );">@Ladislav</a>: <br />
<br />
A fűtéskorszerűsítésből és szigetelésből még nem lesz villamos áram, mert általában olyan energiahordozókkal fűtünk (szén, fa, földgáz), amelyekből nem nagyon állítunk elő elektromos energiát. Ugye a gázturbinás erőművek sem sokat mennek mostanában. Ettől függetlenül természetesen én is maximálisan támogatom, de nem Paks 2 helyett, hanem mellette. <br />
<br />
Abban igazad van ugyan, hogy jelenleg Paks 2 kiváltható lenne importtal - nyilván ezért támogatnád inkább a fűtéskorszerűsítést és a szigetelést -, de csöppet sem biztos, hogy ez 50+ évig így marad. <br />
<br />
"A CO2-t kikiáltani főbűnösnek, valóban torzítás, mert mellette vannak többszázszor erősebb üvegházhatású elemek."<br />
<br />
Inkább vegyületek, mint elemek. A CO2-t szerintem azért kiáltják ki főbűnösnek, mert az emberi tevékenység nyomán ez termelődik legnagyobb mennyiségben, vagyis ennek visszafogásával tudnánk a legtöbbet elérni. <br />
<br />
De te is tudod, hogy sok egyéb vegyület is tiltólistán van. Köztük olyanok is, amelyeket nem lenne szabad tiltani. Pl. az olcsón előállítható kén-hexafluoridot, amely kiváló gáztöltés lenne hőszigetelő ablakokba. Nem számoltam utána, de úgy sejtem, hogy a vele elérhető primerenergia-megtakarítás - és ezzel üvegházgáz-kibocsájtás csökkenés - jóval több lenne, mint amennyi üvbegházhatást okozna az ablak élete végén, főleg akkor, ha törvényben írnák elő az ilyen töltésű ablakok visszavételét.
https://levegotisztasag.blog.hu/2015/01/23/uj_bolygot_nepesitunk_be_vagy_a_mienket_mentjuk_meg_a_mesterseges_levellel/full_commentlist/1#c25864847
Válasz erre: Új bolygót népesítünk be, vagy a miénket mentjük meg a mesterséges levéllel?
2015-01-24T13:19:08+01:00
2015-01-24T13:19:08+01:00
Ladislav
http://blog.hu/user/189634
<a href="http://levegotisztasag.blog.hu/2015/01/23/uj_bolygot_nepesitunk_be_vagy_a_mienket_mentjuk_meg_a_mesterseges_levellel?full_commentlist=1#c25863561" class="reply_nick_325287" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 25863561 );">@boom2</a>: Az atomerőművek létét és telepítését támogatom. Ahogy a megfelelő helyre telepített szél és napelemek telepítését, valamint az energiahatékonyság érdekében végzett fűtéskorszerűsítéseket és utólag végzett szigeteléseket is. Ha választani kell, akkor az atomerőműre elköltendő 6ezer milliárd forintból inkább az utóbbiakat valósítanám meg. Ha nagyon sok pénzünk lenne, akkor jöhet mindkettő, amennyiben szükséges.<br />
A globális felmelegedés, szerintem, létező jelenség, az ember nélkül is megtörténne, csak nem ilyen intenzitással.<br />
Az erdők is "termelnek" plusz oxigént, de az tény, hogy nagyobbrészt a tengerben keletkezik.<br />
A CO2-t kikiáltani főbűnösnek, valóban torzítás, mert mellette vannak többszázszor erősebb üvegházhatású elemek.
https://levegotisztasag.blog.hu/2015/01/23/uj_bolygot_nepesitunk_be_vagy_a_mienket_mentjuk_meg_a_mesterseges_levellel/full_commentlist/1#c25864075
Válasz erre: Új bolygót népesítünk be, vagy a miénket mentjük meg a mesterséges levéllel?
2015-01-24T11:41:40+01:00
2015-01-24T11:41:40+01:00
Kovacs Nocraft Jozsefne
http://blog.hu/user/817607
<a href="http://levegotisztasag.blog.hu/2015/01/23/uj_bolygot_nepesitunk_be_vagy_a_mienket_mentjuk_meg_a_mesterseges_levellel?full_commentlist=1#c25863561" class="reply_nick_325287" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 25863561 );">@boom2</a>: <br />
<br />
"közkeletű marhaság, hogy a légköri oxigént (azt a mindössze 20,95 térfogat százaléknyit) az erdők, mezők állítják elő"<br />
<br />
Kíváncsi lennék, mikor terjedt el ez a butaság. Ebből annyi igaz, hogy ahol az elhalt fák lesüllyednek pl. egy mocsárba, ott esély van arra, hogy a bennük megkötött szén nem kerül vissza a légkörbe. <br />
<br />
A tengeri algák stb. is azért képesek oxigéntermelésre, mert a megkötött szénnel lesüllyednek a tengerfenékre, és jó sokáig ott is maradnak. <br />
<br />
"globális felmelegedés: ezt az újkori nép butítás csimborasszója"<br />
<br />
Erről nem vagyok teljesen meggyőződve. Az üvegházhatás létező dolog, fizikai magyarázat van rá. A kérdés max. az lehet, mennyiben járul hozzá az emberi emisszió a melegedéshez. De az nem kérdés, hogy hozzájárul. <br />
<br />
"és igen kell az atomerőmű, mert ma, az az egyetlen környezet kímélő, nagyerőművi kapacitással rendelkező alaperőmű"<br />
<br />
Ezt soha nem tudod beleverni egy (sötét)zöld fejébe.
https://levegotisztasag.blog.hu/2015/01/23/uj_bolygot_nepesitunk_be_vagy_a_mienket_mentjuk_meg_a_mesterseges_levellel/full_commentlist/1#c25863897
Válasz erre: Új bolygót népesítünk be, vagy a miénket mentjük meg a mesterséges levéllel?
2015-01-24T11:20:46+01:00
2015-01-24T11:20:46+01:00
Zorq
http://blog.hu/user/358475
@boom2 mindennel egyetértek. <br />
Szerintem a CO2 paradigma puszta marketing,egy egyszerű módon megfogalmazható és eladható gyűjtőfogalom az emberiség környezeti hatásának valamelyes szabályozásához, amire abszolút szükség van, és egyre nagyobb szükség van. Más kérdés, hogy ez is csak üzlet..., meg hogy egyáltalán miért nem nevezzük néven a gyereket.<br />
A dolog mindenesetre ott kezdődik, hogy mindenki megveszi az új telefont, tévét, porszívót, játékot satöbbit, pedig nincs is igazán szüksége. Telhetetlenek és hálátlanok vagyunk, na.
https://levegotisztasag.blog.hu/2015/01/23/uj_bolygot_nepesitunk_be_vagy_a_mienket_mentjuk_meg_a_mesterseges_levellel/full_commentlist/1#c25863561
Válasz erre: Új bolygót népesítünk be, vagy a miénket mentjük meg a mesterséges levéllel?
2015-01-24T10:43:13+01:00
2015-01-24T10:43:13+01:00
boom2
http://blog.hu/user/325287
- "a hír igaz" csak nem úgy, nem ott, és nem akkor: mivel ez egy mesterséges "levél", szerencsére nem másolja le a teljes fotoszintézis folyamatát<br />
- közkeletű marhaság, hogy a légköri oxigént (azt a mindössze 20,95 térfogat százaléknyit) az erdők, mezők állítják elő: ezzel szemben a valóság az, hogy az óceánokban lévő "algák" lágyszárú vízi növények(hínár), és egyes baktériumok állítják elő, az erdőknek legfeljebb por megkötő funkciója van és szép a szemnek amit oxigént megtermel, azt el is fogyasztja<br />
- globális felmelegedés: ezt az újkori nép butítás csimborasszója.. egy természetes folyamatot meglovagolni, és kikiáltani bűnösnek egy ártatlan gázt a Co2-t, majd olyan intézkedések garmadáját hozni, aminek eredményeképpen növekszik a növényi- és az állati-élővilágra káros mérgező anyagok mennyisége (PM, NoX, korom, egyéb szénhidrogének, dioxinok, fenilek)<br />
- és igen kell az atomerőmű, mert ma, az az egyetlen környezet kímélő, nagyerőművi kapacitással rendelkező alaperőmű<br />
- ideje lenne, h a "zöldek" elkezdjenek gondolkodni, és reális dolgok mellett érveljenek vagy tiltakozzanak pl.: nem hajlandóak felérni ésszel, h Magyarország területe nem alkalmas vízi-, szél-erőmű parkok létrehozására, ellenben teli pofával kéne üvölteni, az energetikai korszerűsítéseket az épületeknél(nem hallom eléggé) és ésszerű felhasználást követelni(díszkivilágítás és egyéb energia pazarlások tömkelege, sokasága)
https://levegotisztasag.blog.hu/2015/01/23/uj_bolygot_nepesitunk_be_vagy_a_mienket_mentjuk_meg_a_mesterseges_levellel/full_commentlist/1#c25863177
Válasz erre: Új bolygót népesítünk be, vagy a miénket mentjük meg a mesterséges levéllel?
2015-01-24T09:48:32+01:00
2015-01-24T09:48:32+01:00
Szűtté mamá? Szűjjé!
http://blog.hu/user/192930
Ez csak a hanyatló nyugat ópiuma. Orosz atomerőmű kell, és minden ok lesz. :-)
https://levegotisztasag.blog.hu/2015/01/23/uj_bolygot_nepesitunk_be_vagy_a_mienket_mentjuk_meg_a_mesterseges_levellel/full_commentlist/1#c25863137
Válasz erre: Új bolygót népesítünk be, vagy a miénket mentjük meg a mesterséges levéllel?
2015-01-24T09:38:59+01:00
2015-01-24T09:38:59+01:00
Beren
http://blog.hu/user/18786
<a href="http://levegotisztasag.blog.hu/2015/01/23/uj_bolygot_nepesitunk_be_vagy_a_mienket_mentjuk_meg_a_mesterseges_levellel?full_commentlist=1#c25861931" class="reply_nick_15282" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 25861931 );">@Izo</a>: A mesterséges fotoszintézis nem kamu, már évek óta működik. Ez csak az első "termék":<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.origo.hu/kornyezet/20120420-attorest-hozhat-az-energiaiparban-a-szupergyors-fotoszintezis-mesterseges-level-hidrogenhajtas.html">www.origo.hu/kornyezet/20120420-attorest-hozhat-az-energiaiparban-a-szupergyors-fotoszintezis-mesterseges-level-hidrogenhajtas.html</a><br />
<br />
Nagy találmány, de remélem nem arra használják, hogy nyugodtabban pusztítsák az erdőket.
https://levegotisztasag.blog.hu/2015/01/23/uj_bolygot_nepesitunk_be_vagy_a_mienket_mentjuk_meg_a_mesterseges_levellel/full_commentlist/1#c25862645
Válasz erre: Új bolygót népesítünk be, vagy a miénket mentjük meg a mesterséges levéllel?
2015-01-24T08:05:07+01:00
2015-01-24T08:05:07+01:00
Hujber Tünde
http://blog.hu/user/640204
Már hónapokkal ezelőtt írtam róla a másik blogomon (nem azon, ami a nevemnél linkelve van), és az a véleményem róla, mint akkor: térjünk vissza erre a találmányra akkor, ha már kifogytunk a muskátliból. :)<br />
<br />
Komolyra fordítva: a klímaváltozásnak és a növények kipusztulásának/kipusztításának nem az az ellenszere, hogy most majd jól feltaláljuk a mesterséges növényi levelet.
https://levegotisztasag.blog.hu/2015/01/23/uj_bolygot_nepesitunk_be_vagy_a_mienket_mentjuk_meg_a_mesterseges_levellel/full_commentlist/1#c25862177
Válasz erre: Új bolygót népesítünk be, vagy a miénket mentjük meg a mesterséges levéllel?
2015-01-24T01:50:25+01:00
2015-01-24T01:50:25+01:00
Kovacs Nocraft Jozsefne
http://blog.hu/user/817607
<a href="http://levegotisztasag.blog.hu/2015/01/23/uj_bolygot_nepesitunk_be_vagy_a_mienket_mentjuk_meg_a_mesterseges_levellel?full_commentlist=1#c25860841" class="reply_nick_19668" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 25860841 );">@Csokis</a>: <br />
<br />
Szerintem a levegőben lévő CO2-t bontja. Arról sajnos nincs szó, mit csinál a szénnel. Remélhetőleg nem CN gyököket. :D
https://levegotisztasag.blog.hu/2015/01/23/uj_bolygot_nepesitunk_be_vagy_a_mienket_mentjuk_meg_a_mesterseges_levellel/full_commentlist/1#c25862163
Válasz erre: Új bolygót népesítünk be, vagy a miénket mentjük meg a mesterséges levéllel?
2015-01-24T01:45:13+01:00
2015-01-24T01:45:13+01:00
Kovacs Nocraft Jozsefne
http://blog.hu/user/817607
Pontosabban fogalmazva: ha a tiszta oxigén nyomása nem nagyobb, mint a mi légkörünkben az oxigén parciális nyomása. <br />
<br />
(Hiszen ha csak tiszta oxigén van jelen, akkor nincs sok értelme annak parciális nyomásáról beszélni.)
https://levegotisztasag.blog.hu/2015/01/23/uj_bolygot_nepesitunk_be_vagy_a_mienket_mentjuk_meg_a_mesterseges_levellel/full_commentlist/1#c25862159
Válasz erre: Új bolygót népesítünk be, vagy a miénket mentjük meg a mesterséges levéllel?
2015-01-24T01:43:17+01:00
2015-01-24T01:43:17+01:00
Kovacs Nocraft Jozsefne
http://blog.hu/user/817607
<a href="http://levegotisztasag.blog.hu/2015/01/23/uj_bolygot_nepesitunk_be_vagy_a_mienket_mentjuk_meg_a_mesterseges_levellel?full_commentlist=1#c25861217" class="reply_nick_150885" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 25861217 );">@Gazz</a>: <br />
<br />
"A Marson viszont semmi ilyen nincs, ott csak tiszta oxigént lehetne csinálni, abba meg hamar belehalnánk."<br />
<br />
Dehogy halnánk bele. Bár tűzveszélyes lenne a tiszta oxigén (lásd az Apollo 1 tragédiáját, sőt ott légköri nyomáson volt az oxigén), ezért vsz. vinnének oda nitrogént, a tiszta oxigénnel sincs gond, ha a parciális nyomása nem magasabb annál, amennyi a mi légkörünkben.
https://levegotisztasag.blog.hu/2015/01/23/uj_bolygot_nepesitunk_be_vagy_a_mienket_mentjuk_meg_a_mesterseges_levellel/full_commentlist/1#c25861931
Válasz erre: Új bolygót népesítünk be, vagy a miénket mentjük meg a mesterséges levéllel?
2015-01-24T01:01:57+01:00
2015-01-24T01:01:57+01:00
Izo
http://blog.hu/user/15282
Kamu. Ha valaki összehozta volna a mesterséges fotoszintézist, már arról beszélne az egész világ. És garantáltan Nobel-díjat érne.
https://levegotisztasag.blog.hu/2015/01/23/uj_bolygot_nepesitunk_be_vagy_a_mienket_mentjuk_meg_a_mesterseges_levellel/full_commentlist/1#c25861541
Válasz erre: Új bolygót népesítünk be, vagy a miénket mentjük meg a mesterséges levéllel?
2015-01-24T00:01:25+01:00
2015-01-24T00:01:25+01:00
kvadrillio
http://blog.hu/user/294509
JÓ IS LENNE SOK ILYEN LEVÉL, MERT AMILYEN GYORSAN PUSZTÍTJA KI A LEVELES FÁKAT BOKROKAT, EGYÉB NÖVÉNYEKET A KLÍMAVÁLTOZÁS, A DRASZTIKUS HŐMÉRSÉKLET EMELKEDÉS ÉS AZ EGYRE ERŐSEBB UV SUGÁRZÁS, EGYSZERRE CSAK ELFOGY MAJD AZ ÁRNYÉKOT ADÓ NÖVÉNYZET AZ EMBEREK FEJE FÖLÜL (PEDIG MÁR MOST IS IGYEKSZIK MINDENKI ÁRNYÉKBA HÚZÓDNI !).<br />
MILYEN JÓ LENNE , HA ILYEN LEVELES AKÁRMIKKEL ÁRNYÉKOT LEHETNE VARÁZSOLNI AZ UTCÁN KÖZLEKEDŐKRE...:)
https://levegotisztasag.blog.hu/2015/01/23/uj_bolygot_nepesitunk_be_vagy_a_mienket_mentjuk_meg_a_mesterseges_levellel/full_commentlist/1#c25861217
Válasz erre: Új bolygót népesítünk be, vagy a miénket mentjük meg a mesterséges levéllel?
2015-01-23T23:19:38+01:00
2015-01-23T23:19:38+01:00
Gazz
http://blog.hu/user/150885
Amiről sose beszélnek, az az, hogy belélegezhető levegőhöz négyszer annyi inert gáz is kell, mint oxigén. Nálunk ez a nitrogén, de lehetne az argon is.<br />
A Marson viszont semmi ilyen nincs, ott csak tiszta oxigént lehetne csinálni, abba meg hamar belehalnánk.
https://levegotisztasag.blog.hu/2015/01/23/uj_bolygot_nepesitunk_be_vagy_a_mienket_mentjuk_meg_a_mesterseges_levellel/full_commentlist/1#c25860841
Válasz erre: Új bolygót népesítünk be, vagy a miénket mentjük meg a mesterséges levéllel?
2015-01-23T22:52:43+01:00
2015-01-23T22:52:43+01:00
Csokis
http://blog.hu/user/19668
Ezt már a fészen is linkelte valaki pár hete, és már akkor sem értettem, hogy mit, és hogy csinál a levél. Odáig oké, hogy "kiveszi a vízbűl a zokszigént", de mi lesz a többivel? Melléküzemágban hozzá van kötve egy keményítőgyár, vagy mi? És honnan veszi hozzá a vizet? A levegőből? Vagy rá kell kötni a csapra? De tényleg, hogy megy ez?
https://levegotisztasag.blog.hu/2014/10/03/a_rossz_lehelet_termeszetes_ellenszere/full_commentlist/1#c24640447
Válasz erre: A rossz lehelet természetes ellenszere
2014-10-03T20:10:07+02:00
2014-10-03T20:10:07+02:00
micsoda?
http://blog.hu/user/369823
Rendszeresen iszom zöld teát, semmi tudatosság, így alakult. Remélem használ. Eddig még nem volt panasz:) A szájszag elkerülésére a szódabikarbóna öblögetés is javasolt.